Ce E Mai Bun pentru masina ta ?

PPF vs. Strat Ceramic, sau Ambele?

            Ce Anume Este Stratul Ceramic Pentru Mașină?

Stratul Ceramic Pentru Mașină este un proces care acoperă suprafața mașinii cu substanțe sintetice care conțin elementul Si (Silicon). Aceste straturi sunt utilizate îndeosebi pentru abilitățile lor hidrofobe și anti-zgârieturi.

            Chiar dacă există diferite tipuri de straturi ceramice lichide, toate conțin cel puțin o mică cantitate de silicon. Se știe că siliconul pătrunde adânc în micro-porii vopselei și poate fi dificil de înlăturat. Acest lucru poate fi problematic pentru revopsirea vehiculului, chiar dacă ați eliminat stratul ceramic.

 

Ce Este Folia De Protecție Pentru Vopsea (PPF)?

            Poate ați auzit de folia de protecție pentru vopsea când oamenii se referă la un ”strat transparent”. Stratul transparent este o secțiune din PPF care este utilizat pentru a proteja partea frontală, din spate, capota sau camionul. Acest termoplastic special este un uretan care are o durabilitate mai bună decât vopselele cu uretan care sunt pulverizate pe vehiculele comerciale. Unele branduri sunt mai calitative decât altele. Când cumpărați un PPF, asigurați-vă că ați căutat branduri care nu se îngălbenesc și care sunt hidrofobe.

            PPF este disponibil în diferite grosimi mil. Acest lucru îl face potrivit pentru o varietate de aplicații și bugete. Majoritatea PPF-urilor se repară singure dacă sunt zgâriate sau deteriorate. Se poate încălzi la soare și apoi să se niveleze sau să se folosească un pistol termic. Aceasta este adiția perfectă la orice vehicul, deoarece protejează vopseaua de deteriorare și absoarbe impactul provocat de resturi.

            PPF poate absorbi chiar și impactul grindinei, a pietrelor și a altor resturi de pe drumuri. Această ”piele” durabilă acționează ca un scut împotriva elementelor, inclusiv a ploii acide, a excrementelor de păsări, sevă și chiar a sedimentelor aduse de vânt.

 

            Care Sunt Avantajele Și Dezavantajele Aplicării Stratului Ceramic Pe Un Vehicul?

            Aplicarea unui strat ceramic ajută la sigilarea vopselei respingând apa. Puteți pulveriza silicon lichid pe lopata pentru zăpadă sau pe fundul saniei pentru a obține aceeași funcție hidrofobă. Acesta nu este un concept revoluționar. Chiar dacă stratul subțire ceramic acționează mai mult ca o ceară durabilă de Carnauba, acesta nu oferă aceeași strălucire ca ceara tradițională.

            Majoritatea oamenilor aplică un strat ceramic dacă vor ca vopseaua să reziste mai mult timp, folosind un regiment de mentenanță redus care ignoră nevoile tradiționale de detaliere. Chiar dacă creează doar un strat foarte subțire pentru a reduce micro abraziunile de pe suprafața vopselei, nu face față la abraziunile mai severe.

 

            Care Sunt Diferențele Cheie Dintre Stratul Ceramic Și Folia De Protecție Pentru Vopsea?

Folia de protecție pentru vopseaua mașinii vs. stratul ceramic este o dezbatere ce creează confuzie, deoarece ambele par să ofere o protecție similară a vopselei. Cu toate acestea, gradul de protecție al stratului ceramic vs. PPF este critic. Întrebarea cea mai bună este: folia de protecție pentru vopsea vs. stratul ceramic, care este mai bun?

Ca să răspundem la această întrebare, după ce am făcut cercetări în laborator, am ajuns la concluzia că stratul ceramic nu oferă protecție pentru suprafața mașinii.

            Ceea ce am aflat este că folia de protecție pentru vopsea (PPF) oferă protecție fizică superioară. Are grosimea și durabilitatea de a proteja vopseaua mașinii împotriva zgârieturilor, a pietrelor și a altor elemente exterioare.

            Capacitatea de protecție a suprafeței sau a vopselei auto este diferența critică dintre stratul ceramic și PPF. Acest lucru se datorează grosimii materialului, a compoziției și a modului în care este aplicat. Stratul ceramic este aplicat fie ca lichid și apoi șters, fie pulverizat. Acest lucru face ca grosimea sa să fie inconsistentă în multe zone.   

            PPF, în contrast, este un termoplastic care se modelează pentru a se potrivi pe întreaga suprafață a vehiculului. Grosimea este consecventă pe toată suprafața și, așadar, poate proteja vopseaua mult mai bine datorită gradului mai mare de tensiune superficială. Tensiunea superficială este același motiv pentru care puteți arunca o pietricică prin apă.

            Acest secret sporește eficiența în prevenirea deteriorării vehiculul dvs., chiar dacă suprafața vopselei este lovită la viteze mari de grindină, pietricele și alte resturi de pe drumuri. Gândiți-vă la tensiunea superficială ca la un scut invizibil pe care resturile trebuie să îl străpungă.

 

 

            Pot Folosi Stratul Ceramic În Combinație Cu PPF?

da

Deoarece impactul resturilor este mai profund la viteze mari, proprietarii pricepuți de super-mașini aleg PPF în detrimentul stratului ceramic de fiecare dată. De fapt, când vă gândiți că PPF a fost dezvoltat inițial pentru utilizarea în armată pentru a proteja vehiculele care sunt mai scumpe decât orice super-mașină, e clar de ce este cea mai bună alegere.

            Cu toate acestea, straturile ceramice sunt mai ieftine și pot fi aplicate pe toată suprafața vehiculului, inclusiv pe șasiu, lucru pentru care sunt mai populare printre consumatorii mai economi. Dar, pentru oricine caută o protecție reală pentru vopsea, doar o peliculă precum XPEL merită utilizată.

Concluzie

PPF este cea mai bună alegere pentru vehiculul dumneavoastră. Are tensiune superficială, proprietăți hidrofobe și o protecție completă a caroseriei de care are nevoie vopseaua. De asemenea, se vindecă singură, ceea ce înseamnă că poate să repare zgârieturile și urmele. Creed depășește celelalte branduri de PPF datorită abilităților sale de spălare superioară fără efort și fără pete.

            Își va menține mereu claritatea pentru a păstra o barieră invizibilă fără a afecta negativ finisajul din showroom. Este posibil să doriți totuși să investiți în straturi ceramice pentru alte părți ale vehiculului dvs. pentru a beneficia de proprietățile sale anti-oxidante în locurile care sunt greu de ceruit.